Начало Творчески отражения Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин
5713
Творчески отражения

Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин

За мен е чест и голяма възможност да покажа продукцията си от последните години. Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните около две години и представлява нещо като обзор, каза в интервю доц. д-р Капка Кънева, художник и преподавател в катедра "Книга, илюстрация и печатна графика" към Националната художествена академия. Тя откри експозицията в галерия "Ателие" на филиала на НХА в Бургас

| 16 Февруари 2024, 17:10 ч.
Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин
Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин
Снимка © Мая Стефанова / Пресфото - архив

За мен е чест и голяма възможност да покажа продукцията си от последните години. Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните около две години и представлява нещо като обзор, каза в интервю доц. д-р Капка Кънева, художник и преподавател в катедра "Книга, илюстрация и печатна графика" към Националната художествена академия. Тя откри експозицията в галерия "Ателие" на филиала на НХА в Бургас. 

Изложбата може да бъде видяна до 10 март. Тя представя обзорна селекция от нейни произведения произведения като корици и илюстрации към печатни издания, предназначени за книжния пазар. Обединяваща за визиите е употребата в тях на пластични обекти от хартия и картон, превърнала се нещо като "запазена марка" на художничката през годините. 

На откриването директорът на филиала на НХА проф. Светлозар Бенчев представи Капка Кънева като автор "със собствена позиция и забележителен поглед към тримерното изображение от хартия и хартиената скулптура, както и оформлението на книгата." 

"Смея да твърдя, че Капка Кънева е от хората в България, които се броят буквално на пръстите на едната ръка и работят в тази материя. В годините тя създаде, разви и издигна това на нивото, на което може да го видите тук, макар да представя миниатюрна част от нейното иначе огромно творчество. Тя, освен енергията и младостта си, има и удивителен ангажимент към това изкуство, което в България все още е твърде неразбрано и екзотично в представите на голяма част от обществото - изкуството на книгата", заяви ръководителят на катедра "Книга, илюстрация, печатна графика" към НХА проф. Виктор Паунов. 

На откриването хоноруваният преподавател във филиала Емил Марков разказа за своето запознанство си с творчеството на Капка Кънева, когато преди повече от 10 години в качеството си на художествен редактор в Oxford University Press е изправен пред трудната задача да открие илюстратори и оформители на голяма колекция от детско-юношеска литература и адаптирани класически автори за нужните на тамошното образование. Тогава случайно попада на нейни работи във Фейсбук и сам съставя мини портфолио, което показва на ръководството на издателството. Това поставя началото и на тяхното над двегодишно близко сътрудничество. 

Следва пълният текст на интервюто с Капка Кънева:

Как се роди идеята за "ПреГлед на печата"?

- Преподавам във филиала на НХА в Бургас от 2017 г. За мен това е много важно пространство, където бъдещите млади художници на книги получават своето образование и развиват отношението си към проблемите на книжното тяло и изкуството на книгата. Затова считам за чест и голяма възможност да покажа продукцията си от последните години.

Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните години и представлява нещо като обзор. Умишлено не употребявам думата ретроспекция, защото ми звучи много тежко и драматично и сякаш приключвам творческия си път. Надявам се да не е така. Може да се каже, че някаква врата в моята работа се затваря, защото много дълго време се бях отдала на заниманието си с хартия. Създавах тези хартиени скулптури и пластики, за да ги използвам в корици на книги и илюстрации. 

Каква промяна и развитие наблюдавате за себе си, правейки този обзор?

- Чисто технически, промяната се изразява в това, че започнах да работя с хартия, за да обогатя пластичния си език и за да бъда по-разнообразна. В един момент това до такава степен ме погълна, че реално си дадох сметка, че съм станала разпознаваема на пазара точно с работата си с хартия. Тя обаче за мен не е константна и не стои капсулирана във някакво време или подход. Активно през последните години към нея се добавя и работата ми със светлината и ракурса.

Понеже напоследък ми е интересно да създавам физически книжни пространства, с които зрителят реално навлиза в тях, ми се стори добра възможност да покажа обобщено какво е правено досега, преди изцяло да се отдам на по-различна работа с хартията, книгата и пространството. 

Защо избрахте хартията като материал - тя е крехка, лесна за манипулиране, но същевременно и трудна за съхранение?

- Преди време много се шегувахме, че това е подобно на азиатските мандали, които след приключване на процеса по тяхното създаване се унищожават. При хартията обаче не е точно така. Тя има малко по-дълъг живот. Може да бъде съхранена.

И все пак на мен ми допада точно тази нейна ефимерност, нежност, мекота. Тя е много податлива. С нея лесно могат да се създадат впечатляващи обеми, понякога само с едно просто движение. Само леко да я биговаш и можеш лесно да я прегънеш. Харесва ми и се чувствам много свободна в работата си с нея. Може би и точно затова толкова дълго се задържа като изразно средство, защото ми дава големи възможности. 

Творчеството Ви неизменно предизвиква асоциации с панорамните книги, които мнозина помнят от детството си, но днес са сякаш рядкост. 

Още от рубриката
JP3, триото на Живко Петров, ще представи във Варна Beyond the Flesh в рамките на „Европейски музикален фестивал“ в крайморския град, съобщиха организаторите. На 13 април JP3 ще представи композициите на Живко Петров от дебютния филм на Дими Стоянович – “Плът”. На сцената на Градската художествена галерия „Борис Георгиев" във Варна феновете на триото ще се срещнат с ...
Вижте повече

- Асоциацията Ви не е случайна. Преди да преподавам писах докторантура на тема, свързана точно с тези пространствени и игрови книги. Те се превърнаха в една база, върху която аз исках да изградя своята работа с книжното тяло. Този интерес сам по себе си е провокиран от моите колеги и преподаватели от нашата специалност. Ние имаме отношение към този тип издания. Даже нашите студенти завършват бакалавърската си защита именно с такава задача - пластично пространствено книжно тяло. 

Тези книги винаги падат в жертва на кризите. Този тип по-скъпи и луксозни интелектуални забавления са първото нещо, което отпада в момент на война или финансова несигурност. Аз обаче разчитам на това, че доброто все пак тепърва предстои и богатството на пазара няма да пострада. 

Повече от NRD2+
„Празникът“ е заглавието на изложбата на Веско Велев, която столичната галерия „Българи“ представя. Експозицията може да бъде разгледана от 9 април до ...
Вижте повече
Във фоайето на Държавен куклен театър - Сливен (ДКТ) е подредена изложба на плакати за спектакъла “Майстора и Маргарита”. Това съобщи Петър Петров, е ...
Вижте повече
Самостоятелна изложба на силистренския художник Стефан Пенчев бе открита днес в местната Художествена галерия. Експозицията съдържа 47 платна - акваре ...
Вижте повече
Тейлър Суифт оглави класацията на "Билборд" за албуми с новата си продукция Tortured Poets Department, предадоха Ройтерс и Асошиейтед прес, като цитир ...
Вижте повече
Българският концертмайстор Веселин Демирев, който живее и развива своята кариера в Олборг, Дания, се завръща на врачанска сцена след успешните си конц ...
Вижте повече
„Обратен ефект“ излиза на една сцена със сръбската група Pero Defformero. Събитието е на 11 май в Joy Station, съобщават организаторите от BGTSC. „Сл ...
Вижте повече
SoFest ще има три издания през 2024 година, съобщават от екипа на фестивала. Предвидени са шест концерта и спектакли, пет специални премиери в четири ...
Вижте повече
Първата част от шедьовъра на нямото кино - филма "Наполеон" на Абел Ганс, ще бъде прожектирана през май на кинофестивала в Кан, съобщи АФП. Събитието ...
Вижте повече
Михаил, Кристина и Константин Белчеви бяха домакини и основни участници в концерта „Пак ще се прегърнем", в петък вечер. В продължение на три час ...
Вижте повече
Осем премиери ще предложи 15-ото издание на фестивала „Опера в Летния театър“ във Варна. Това съобщи днес на пресконференция в Националния пресклуб в ...
Вижте повече
Селекция от единадесет артисти от девет държави ще бъде представена в изложбата съвременно изкуство „Като шепот (Поетично политическо)“. Експозиц ...
Вижте повече
Премиера на „Малкият мук“ от Вилхелм Хауф представя трупата на Музикалния театър към читалище „Наука – 1870 г.“ в Ловеч. ...
Вижте повече
Изложбата живопис „Херметично" на варненската художничка Светослава Георгиева ще бъде открита днес в Художествена галерия – Добрич, съобщават от култу ...
Вижте повече
Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий“ (НБКМ) представя изложба по повод 125-ата годишнина от рождението на композитора Панчо В ...
Вижте повече
Силно вталени рокли, бляскави материи, морски мотиви и розово ала Барби доминираха на червения килим на „Оскар“-ите в неделя, съобщават АП и Ройтерс. ...
Вижте повече
Христо Мутафчиев репетира в „Дъхът на дявола“ („Бурунданга“) на сцената на Драматичен театър - Ловеч.  Режисьор е Боил Банов, министър на култура ...
Вижте повече
Операта „Норма“ от Винченцо Белини ще бъде най-новият спектакъл на Държавна опера - Стара Загора. Той ще бъде с премиерни представления на 16 и 17 май ...
Вижте повече
Групата Ali представя видеото на новия си сингъл The List с премиера на живо, тази събота, 20 април, в „Строежа“, съобщават от Projector Plus. По дум ...
Вижте повече
„Клопка“ на Надежда Косева открива 28-ия „София филм фест“, съобщават от „Арт фест“. След Сао Пауло, новият български филм ще има своята европейска п ...
Вижте повече
Най-важното и най-трудното в днешно време е да си останем човеци. За това рецепти няма. Думите са на големия български режисьор проф. Крикор Азарян (1 ...
Вижте повече

Краят на книгата и печата се предрича от десетилетия. Дори, когато аз самата тръгнах да избирам с какво да кандидатствам, всички ми казваха, че не е сигурно дали изобщо ще мога да работя това. За щастие се оказа, че тези прогнози изобщо не са верни. Новите технологии дори ни дават все повече възможност да се обърнем отново към физическото по различен начин. 

Какво се случва, когато има разминавания между визията на автора на книгата и тази на художника?

- Заминавам се с книжен дизайн точно 20 години. Различно е. Например, когато човек представя съдържание на класик, тогава пред него стоят очакванията и изискванията на сведущата публика. Обаче има случаи, в които става дума за съвсем нов и млад автор, който сам има представа как трябва да бъде показан на света или негови близки се намесват активно.

За мен истински смислените и добри примери се раждат, когато всички създатели на книгата работят заедно и тяхната цел наистина е популяризиране на едно съдържание, което намират за ценно, за да могат всички заедно да застанат зад това книжно издание. По-малко ме интересуват случаите, в които трябва да се борим едни с други и да се надмогваме, защото това рядко е в интерес на книгата. Тя не е нито само моя, нито само на автора на текста. Тя е продукт, който предполага разгръщането на много разнородни таланти. 

Кое е основното, което се опитвате да предадете на студентите си?

- Основно се опитвам да ги уча на нещата, които за мен са важни по отношение на книгата. Например това, че в книгата има достатъчно място за различни дарования и личности. Тя е едно безкрайно предизвикващо поле за изява, което дава огромни възможности на различните таланти. В крайна сметка не може да се говори за универсалност в дарованието за работа с книги, а може да се говори за отношение и специфичен начин на мислене, подход към съдържанието и текста. За мен книгата въздейсва и с чисто физическите си параметри, а не само с изобразеното върху корицата и илюстрациите, нито дори само с типографията, която представя съдържанието. Цялото книжно издание се превръща в един артефакт благодарение на работата и участието на художника. 

Успявате ли, чрез работата си да стимулирате студентите си да четат повече книги?

- В нашата катедра като преподаватели имаме голям късмет, защото при нас идват млади хора, които обичат литературата, имат интерес към четенето. Може да се каже, че не са случайни колегите, които избират тази професия. Даже наблюдавам, че те сами си правят предварителна селекция и идват при нас мотивирани, но предизвикателството пред нас е да им помогнем да опознаят себе си по един друг начин в книжното пространството. Те знаят, че искат да рисуват, че ги интересува литературата, но не знаят колко далеч могат да стигнат. Най-романтичното в нашата професия на преподаватели е, че наблюдаваме разцъфтяването и разгръщането на възможностите на младите хора. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Огънят на Анадола“ празнува 25 години на стадион
Един от най-дълго играните спектакли в света „Огънят на Анадола“ празнува своята 25-та годишнина на стадион „Бешикташ“, на 2 юни в Истанбул. През август юбилейното турне на фо ...
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа, наречена Burnout. Тя е изненадваща смесица от поп, кънтри и блус с джази намигване, комен ...
„Дон Жуан“ на Морфов е следващата тема в „Представленията, които ни създадоха“
„Дон Жуан“ на режисьора Александър Морфов е следващата тема в третото издание на поредицата „Представленията, които ни създадоха“. Събитието е на 21 май в Yalta Art Room, съобщават ...
Художникът Христо Гелов е победител в конкурса „Търновските благодетели” със своя проект "Високо"
Художникът Христо Гелов, победител в конкурса „Търновските благодетели”, получи наградата си от организаторите – Ротари клуб – Велико Търново, съобщиха от организацията. След съгл ...
Фондация „Йордан Камджалов“ представя на фестивал част от музикалното бъдеще на България
Фондация „Йордан Камджалов“ представя в двореца „Врана“ за трета поредна година част от музикалното бъдеще на България, от 14 до 16 юни на фестивала „Стремеж“, съобщават организато ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Тейлър Суифт се завърна начело на британската класация за албуми с The Tortured Poets Department, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Националният политехнически музей посрещна първи посетители в обновения кабинет по физика
Националният политехнически музей (НПТМ) посрещна първите гости в обновения демонстрационен кабинет по физика, въпреки че все още се осъществяват финални довършителни дейности, съо ...
Продължение на анимационния филм "Моят съсед Тоторо" ще бъде показано в Кан
Четири непоказвани досега късометражни филма на японското студио "Гибли", което ще получи почетна "Златна палма" в Кан, в понеделник, 20 май, ще бъдат представени на фестивала, вкл ...
Тикер в 22:00 ч.
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени ...
Начало Творчески отражения
5713
Творчески отражения

Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин

Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните около две години и представлява нещо като обзор, каза в интервю доц. д-р Капка Кънева, художник и преподавател в катедра "Книга, илюстрация и печатна графика" към Националната художествена академия.Тя откри експозицията в галерия "Ателие" на филиала на НХА в Бургас
| 16 Февруари 2024, 17:10 ч.
Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин
Капка Кънева: Новите технологии ни дават повече поводи да се обърнем към физическото по различен начин
Снимка © Мая Стефанова / Пресфото - архив

За мен е чест и голяма възможност да покажа продукцията си от последните години. Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните около две години и представлява нещо като обзор, каза в интервю доц. д-р Капка Кънева, художник и преподавател в катедра "Книга, илюстрация и печатна графика" към Националната художествена академия. Тя откри експозицията в галерия "Ателие" на филиала на НХА в Бургас. 

Изложбата може да бъде видяна до 10 март. Тя представя обзорна селекция от нейни произведения произведения като корици и илюстрации към печатни издания, предназначени за книжния пазар. Обединяваща за визиите е употребата в тях на пластични обекти от хартия и картон, превърнала се нещо като "запазена марка" на художничката през годините. 

На откриването директорът на филиала на НХА проф. Светлозар Бенчев представи Капка Кънева като автор "със собствена позиция и забележителен поглед към тримерното изображение от хартия и хартиената скулптура, както и оформлението на книгата." 

"Смея да твърдя, че Капка Кънева е от хората в България, които се броят буквално на пръстите на едната ръка и работят в тази материя. В годините тя създаде, разви и издигна това на нивото, на което може да го видите тук, макар да представя миниатюрна част от нейното иначе огромно творчество. Тя, освен енергията и младостта си, има и удивителен ангажимент към това изкуство, което в България все още е твърде неразбрано и екзотично в представите на голяма част от обществото - изкуството на книгата", заяви ръководителят на катедра "Книга, илюстрация, печатна графика" към НХА проф. Виктор Паунов. 

На откриването хоноруваният преподавател във филиала Емил Марков разказа за своето запознанство си с творчеството на Капка Кънева, когато преди повече от 10 години в качеството си на художествен редактор в Oxford University Press е изправен пред трудната задача да открие илюстратори и оформители на голяма колекция от детско-юношеска литература и адаптирани класически автори за нужните на тамошното образование. Тогава случайно попада на нейни работи във Фейсбук и сам съставя мини портфолио, което показва на ръководството на издателството. Това поставя началото и на тяхното над двегодишно близко сътрудничество. 

Следва пълният текст на интервюто с Капка Кънева:

Как се роди идеята за "ПреГлед на печата"?

- Преподавам във филиала на НХА в Бургас от 2017 г. За мен това е много важно пространство, където бъдещите млади художници на книги получават своето образование и развиват отношението си към проблемите на книжното тяло и изкуството на книгата. Затова считам за чест и голяма възможност да покажа продукцията си от последните години.

Кръстила съм изложбата си "ПреГлед на печата" иронично и с намигване, като имам предвид, че това е моята продукция за книжния пазар от последните години и представлява нещо като обзор. Умишлено не употребявам думата ретроспекция, защото ми звучи много тежко и драматично и сякаш приключвам творческия си път. Надявам се да не е така. Може да се каже, че някаква врата в моята работа се затваря, защото много дълго време се бях отдала на заниманието си с хартия. Създавах тези хартиени скулптури и пластики, за да ги използвам в корици на книги и илюстрации. 

Каква промяна и развитие наблюдавате за себе си, правейки този обзор?

- Чисто технически, промяната се изразява в това, че започнах да работя с хартия, за да обогатя пластичния си език и за да бъда по-разнообразна. В един момент това до такава степен ме погълна, че реално си дадох сметка, че съм станала разпознаваема на пазара точно с работата си с хартия. Тя обаче за мен не е константна и не стои капсулирана във някакво време или подход. Активно през последните години към нея се добавя и работата ми със светлината и ракурса.

Понеже напоследък ми е интересно да създавам физически книжни пространства, с които зрителят реално навлиза в тях, ми се стори добра възможност да покажа обобщено какво е правено досега, преди изцяло да се отдам на по-различна работа с хартията, книгата и пространството. 

Защо избрахте хартията като материал - тя е крехка, лесна за манипулиране, но същевременно и трудна за съхранение?

- Преди време много се шегувахме, че това е подобно на азиатските мандали, които след приключване на процеса по тяхното създаване се унищожават. При хартията обаче не е точно така. Тя има малко по-дълъг живот. Може да бъде съхранена.

И все пак на мен ми допада точно тази нейна ефимерност, нежност, мекота. Тя е много податлива. С нея лесно могат да се създадат впечатляващи обеми, понякога само с едно просто движение. Само леко да я биговаш и можеш лесно да я прегънеш. Харесва ми и се чувствам много свободна в работата си с нея. Може би и точно затова толкова дълго се задържа като изразно средство, защото ми дава големи възможности. 

Творчеството Ви неизменно предизвиква асоциации с панорамните книги, които мнозина помнят от детството си, но днес са сякаш рядкост. 

- Асоциацията Ви не е случайна. Преди да преподавам писах докторантура на тема, свързана точно с тези пространствени и игрови книги. Те се превърнаха в една база, върху която аз исках да изградя своята работа с книжното тяло. Този интерес сам по себе си е провокиран от моите колеги и преподаватели от нашата специалност. Ние имаме отношение към този тип издания. Даже нашите студенти завършват бакалавърската си защита именно с такава задача - пластично пространствено книжно тяло. 

Тези книги винаги падат в жертва на кризите. Този тип по-скъпи и луксозни интелектуални забавления са първото нещо, което отпада в момент на война или финансова несигурност. Аз обаче разчитам на това, че доброто все пак тепърва предстои и богатството на пазара няма да пострада. 

Повече от NRD2+

Краят на книгата и печата се предрича от десетилетия. Дори, когато аз самата тръгнах да избирам с какво да кандидатствам, всички ми казваха, че не е сигурно дали изобщо ще мога да работя това. За щастие се оказа, че тези прогнози изобщо не са верни. Новите технологии дори ни дават все повече възможност да се обърнем отново към физическото по различен начин. 

Какво се случва, когато има разминавания между визията на автора на книгата и тази на художника?

- Заминавам се с книжен дизайн точно 20 години. Различно е. Например, когато човек представя съдържание на класик, тогава пред него стоят очакванията и изискванията на сведущата публика. Обаче има случаи, в които става дума за съвсем нов и млад автор, който сам има представа как трябва да бъде показан на света или негови близки се намесват активно.

За мен истински смислените и добри примери се раждат, когато всички създатели на книгата работят заедно и тяхната цел наистина е популяризиране на едно съдържание, което намират за ценно, за да могат всички заедно да застанат зад това книжно издание. По-малко ме интересуват случаите, в които трябва да се борим едни с други и да се надмогваме, защото това рядко е в интерес на книгата. Тя не е нито само моя, нито само на автора на текста. Тя е продукт, който предполага разгръщането на много разнородни таланти. 

Кое е основното, което се опитвате да предадете на студентите си?

- Основно се опитвам да ги уча на нещата, които за мен са важни по отношение на книгата. Например това, че в книгата има достатъчно място за различни дарования и личности. Тя е едно безкрайно предизвикващо поле за изява, което дава огромни възможности на различните таланти. В крайна сметка не може да се говори за универсалност в дарованието за работа с книги, а може да се говори за отношение и специфичен начин на мислене, подход към съдържанието и текста. За мен книгата въздейсва и с чисто физическите си параметри, а не само с изобразеното върху корицата и илюстрациите, нито дори само с типографията, която представя съдържанието. Цялото книжно издание се превръща в един артефакт благодарение на работата и участието на художника. 

Успявате ли, чрез работата си да стимулирате студентите си да четат повече книги?

- В нашата катедра като преподаватели имаме голям късмет, защото при нас идват млади хора, които обичат литературата, имат интерес към четенето. Може да се каже, че не са случайни колегите, които избират тази професия. Даже наблюдавам, че те сами си правят предварителна селекция и идват при нас мотивирани, но предизвикателството пред нас е да им помогнем да опознаят себе си по един друг начин в книжното пространството. Те знаят, че искат да рисуват, че ги интересува литературата, но не знаят колко далеч могат да стигнат. Най-романтичното в нашата професия на преподаватели е, че наблюдаваме разцъфтяването и разгръщането на възможностите на младите хора. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Огънят на Анадола“ празнува 25 години на стадион
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа
„Дон Жуан“ на Морфов е следващата тема в „Представленията, които ни създадоха“
Художникът Христо Гелов е победител в конкурса „Търновските благодетели” със своя проект "Високо"
Фондация „Йордан Камджалов“ представя на фестивал част от музикалното бъдеще на България
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Авансцена
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Цветни аспекти
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.